Zarządca prowadzi dla Wspólnoty Mieszkaniowej obsługą księgową, prowadząc samodzielnie księgi rachunkowe Wspólnoty przy pomocy programu komputerowego firmy Mieszczanin na nośniku elektronicznym.
Podstawowym zadaniem rachunkowości będzie ewidencja wpływów i wydatków na rzecz wspólnoty mieszkaniowej, przez prowadzenie bieżącego raportu stanu kont księgowych i rachunku bankowego, oraz pobierania wszelkich opłat od właścicieli poszczególnych lokali, w tym opłat eksploatacyjnych i innych na pokrycie kosztów zarządu.
Rozliczenia finansowe będą odbywać się przez konto bankowe Wspólnoty Mieszkaniowej. Właściciele uiszczają opłaty za pośrednictwem poczty lub banku. Stan konta i operacje będą na bieżąco dostępne do wglądu dla Zarządu Wspólnoty
W przypadku nadwyżek funduszu remontowego przewiduje się lokatę tych środków na wyodrębnionych kontach bankowych prowadzonych dla Wspólnoty.
Zarządca zgodnie z przepisami prawa przedstawi po zakończeniu okresu rozliczeniowego do końca marca roku następnego m.in. sprawozdanie z przebiegu prowadzenia zarządu oraz sprawozdanie finansowe za rok ubiegły.